meester Krijgsman - Reisverslag uit Brixham, Verenigd Koninkrijk van Clemens Doedens - WaarBenJij.nu meester Krijgsman - Reisverslag uit Brixham, Verenigd Koninkrijk van Clemens Doedens - WaarBenJij.nu

meester Krijgsman

Door: Cleem

Blijf op de hoogte en volg Clemens

30 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Brixham

Op en om de Tres Hombres verbaas ik me nergens meer over: één van de andere opvarenden, mijn medepensionado Herman Koopman, woont in Barsingerhorn en zingt in een Schager koor met de inmiddels ruim tachtigjarige Jan Krijgsman. 'Meester' Krijgsman is een begrip voor degenen die in de tweede helft van de jaren vijftig onderwijs genoten (?) hebben op de R.K. St. Jansschool in Breezand. Bij anderen kan hij indirect bekend zijn als vader van Bianca, van het duo Plien en Bianca. Het hoofd van deze nogal duffe school luisterde naar de bijnaam Dolle Evert, want als je iets uitgevreten had, sloeg hij er eerst op los alvorens je verder te straffen. En daar was ineens de verademing die Jan Krijgsman heette: kort amerikaans geknipt en ongekend soepel in de omgang. Hij zong de blues met ons, en als je moest nablijven kreeg je judoles. Een braaf meisje klaagde eens tegen mij dat de stoute kinderen altijd de leuke dingen van meester Krijgsman mochten doen. Zijn commentaar op mijn rapport aan het eind van de derde klas luidde: Clemens kan véél beter!
Herman gaat hem mijn hartelijke groeten overbrengen en hem vertellen dat ik toch wel aardig terecht gekomen ben.

  • 30 Oktober 2014 - 16:15

    Laszla:

    Bijzondere ontmoetingen op een bijzondere reis. Blijf lekker schrijven dan vaar ik een beetje mee!

  • 10 November 2014 - 20:38

    Leo Bontje:

    Hallo Clemens

    Ik volg je je via de website en andere media maar de blog van meester Krijgsman riep mij ook wel bijzondere gevoelens op. Ik weet namelijk nog hoe dat blues nummer heette: "sometimes i feel like a motherless child" en dat moesten wij ook nog in canon zingen. De belangrijkste muziekles die ik ooit heb gehad

    Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Clemens

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 35795

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 26 Juni 2015

Tres Hombres

Landen bezocht: